[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • leonn
    odpowiedział(a)
    Rozgryźliśmy to i teoretycznie i praktycznie
    Skontaktuj się z pejo on ma ori więc nie może być ściemy.
    ​​​​​​​
    A otworzyłeś te w/w stare skrzynie i przeliczyłeś zęby na zębatkach 5b i przekładni?

    Zostaw komentarz:


  • Superjet
    odpowiedział(a)
    Witam szanowne grono, odgrzewam kotleta.
    Od pewnego czasu posiadam octavię 2 1.6 mpi wraz ze skrzynia lvn i jak każdy szukam opcji wydłużenia piątki. Najbardziej odpowiadałoby mi przełożenie 0,67 i tu rodzi się zagwostka. Z wypowiedzi pejo i leonn wynika ze w skrzyniach m.in MFX i LNJ występuje takowe przełożenie. Z racji ze Antonio Banderas nie oferuje tych przełożeń i nie zamierzam wydawać 1100 zł za dwa tryby obdzwoniłem wszystkie możliwe kontakty z oferta regeneracji MFX i okazuje się ze ta skrzynia ma tryby 37:50 na 5 a nie 35:52. Nie mogłem uwierzyć i sprawdziłem etke i to się niestety potwierdza. Wychodzi jak byk 0,74 dla mfx. Z tego co wygrzebałem 35/52 występowało w takowych skrzyniach MAB MAH NVS LHX MNZ ale są one praktycznie niedostępne na rynku wtórnym. Czy jakiś praktyk a nie teoretyk może potwierdzić z czego pozyskał 0,67 i nie chodzi mi o aso

    Zostaw komentarz:


  • bifuel
    odpowiedział(a)
    Witam wszystkich,

    widzę, że dla wielu temat jest nadal aktualny i na bieżąco rzeźbiony. Mam możliwość załatwienia 5-6 kompletów nowych oryginalnych kół zębatych o najdłuższym z możliwych przełożeń tzn. 0,673 (nr kół to 02T 311 158 AL / AT / Q oraz 02T 311 361 AB) za cenę 250 Euro lub 1.070 zł (oficjalna cena w serwisie ASO 300 Euro / 1.280 zł) przy przedpłacie na konto, żebym miał gwarancję, że zainteresowany weźmie te koła na 100%. Najlepiej by było jakby się zebrało lub zdecydowało 5-6 użytkowników, wtedy mogę te 5-6 kompletów zamówić za jednym razem. Jeżeli jest ktoś zainteresowany to proszę o kontakt.

    Zostaw komentarz:


  • michal_suchy
    odpowiedział(a)
    Jestem po wymianie kół piątego biegu od Antonio Masiero 37:50. Kupione nowe , komplet wraz z łożyskiem igiełkowym z Alleg.. Przejechałem około 1000 km i wszystko jest ok. Nie ma drgań czy wypadania 5 biegu. Mam skrzynię LVN przebieg 110kkm. Przy prędkości około 110 km/h występuje takie bardzo delikatne "buczenie" ale raczej od silnika niż od skrzyni. Polecam przełożenie 0,74, zwłaszcz jeśli nie jeździcie sami. Z moda jestem zadowolony i uważam że to dobrze wydane 550zł.

    Zostaw komentarz:


  • Hot_Roboter
    odpowiedział(a)
    Zastanawiam się poważnie nad tą modyfikacja, na przełożenie od 0.67. Miałem też w planie założenie kół 17cali. Pytanie czy przy tej przekładni będzie to rozsądne czy już kompletnie odpada? Wtedy max 16 czy zostać przy 15?

    Zostaw komentarz:


  • j007
    odpowiedział(a)
    Oczywiscie ze tak . kady dealer auta powinien pomoc .

    Zostaw komentarz:


  • Hot_Roboter
    odpowiedział(a)
    Szybkie pytanie - czy jest możliwość sprawdzić jaki jest typ skrzyni biegów po samym numerze vin? Obecnie nie mam dostępu do auta, w którym powinna być informacja pod wykładzina bagażnika.
    bede wdzięczny za odpowiedź.
    Pozdrawiam .

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Ja uszkodzona to bezsensu taki zakup.

    Zostaw komentarz:


  • Kitmenk
    odpowiedział(a)
    Nie kupiłem bo miała akurat uszkodzenie tam gdzie te tryby z boku są i jeden uszczerbiony. Była, a może jeszcze jest za 300 zł z https://www.olx.pl/oferta/2014r-fabi...5-IDrWTQT.html

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Kitmenk a za ile chce sprzedać tą skrzynie MFX? Z jakiego auta jest?

    Zostaw komentarz:


  • Kitmenk
    odpowiedział(a)
    Panowie mam skrzynie NVT i znalazłem gościa co chce sprzedać skrzynie MFX. Z tego co wyczytałem będzie to przełożenie 0,67. Mam ją zamawiać, ale chciałem się jeszcze upewnić. Będą koła pasować?

    Zostaw komentarz:


  • michaelo97
    odpowiedział(a)
    Podpinam się do pytania, ma ktoś mechanika który by ogarnął temat i przełożył koła z jednej skrzyni do drugiej na Podkarpaciu albo w malopolsce? Najlepiej okolice Krakowa

    Zostaw komentarz:


  • Fwl7
    odpowiedział(a)
    Koledzy może ktoś podać cenę tego moda z dłuża piatka? Mam a4 2006r 1.6 mpi 102km:/ i najlepiej jakiegoś magika z podkarpacia

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Tak, wiemy;
    MFX, LNJ, MAB

    Zostaw komentarz:


  • michaelo97
    odpowiedział(a)
    Panowie, a wiecie może z jakiej skrzyni pochodzą te koła do przełożenia 0.67, bo nie jestem w stanie tego nigdzie sprawdzić, a widziałem że wiekszość kupowała nowe w ASO.

    Zostaw komentarz:


  • AFGarage
    odpowiedział(a)
    leonn Ok. W takim razie na skrzynie.com.pl jest błędne oznaczenie zamiennika. Co nie zmienia faktu że olej OEM nie kosztuje 110 zł za 1 litr.
    Ostatnio edytowany przez AFGarage; 47705.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    AFGarage nie wprowadzaj ludzi w błąd i nie pisz bzdur!
    Numer VW oleju do skrzyń manualnych o których mowa w tym wątku to G052512A2 i zamiennikiem jest Fuchs Sintofluid 75W GL-4, olej ten jest też zamiennikiem dla numerów G060726A2, G070726A2 i G052171A2
    Fuchs Sitofluid 75W80 GL-5 to zamiennik dla numer G052911A2

    Zostaw komentarz:


  • AFGarage
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
    Olej w ASO 110zł za 1L, Fuchs GL4 75W 35zł

    Za 2 litry w ASO Olsztyn zapłaciłem 102 zł z przesyłką.

    Jedyny zalecany przez serwisy skrzyń biegów zamiennik ORI to Fuchs Titan Sintofluid 75W80 GL-5 i on kosztuje 44 zł za 1 litr. W stosunku do OEM to żadna oszczędność.

    VW G052512A2 G 052 512 A1 serwisowy olej przekładniowy do manualnych skrzyń biegów koncernu VAG - AUDI, SEAT, SKODA, VOLKSWAGEN. Oryginalny olej do skrzyni biegów Opakowanie 1 litr
    Ostatnio edytowany przez AFGarage; 47705.

    Zostaw komentarz:


  • michal_suchy
    odpowiedział(a)
    Możecie podać konkretnie , jakie parametry , klasy lepkości itp ma oryginalny VW olej do skrzyni manualnej stosowanej wraz z silnikiem 1.6 BSE.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez AFGarage Zobacz wpis
    Wcale nie mówię, że będzię się to działo na olejach innych niż ORI VW np. firmy Fuchs, Motul, czy LM itd. Ale po co pchać się w niepotrzebne koszty.
    VW nie produkuje żadnego oleju w bańce z logo VW jest najprawdopodobniej Castrol albo Fuchs.
    Olej w ASO 110zł za 1L, Fuchs GL4 75W 35zł za 1L, LM GL4+ 75W90 65zł za 1L co wychodzi taniej?
    Były tu na forum przypadki podobne do opisywanego przez Ciebie właśnie po wymianie oleju z ASO, przekonaj ich żeby jeszcze raz kupili olej w ASO. Chyba nawet Robert to opisywał.


    Zostaw komentarz:


  • AFGarage
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
    Jak masz jakieś doświadczenia z przekładniówką to je opisz, a nie pisz bzdur.
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    "Oryginały" polecają ludzie nieumiejący wyrobić sobie własnego zdania na podstawie doświadczeń z życia.

    Proszę bardzo. Ponad rok temu podjechał do mnie znajomy na wymianę oleju w skrzyni w Golfie 1.6 MPI, skrzynia JHT. Przywiózł ze sobą olej vavoline 75W90 nie pamiętam dokładnie jaki. Mówiłem mu, żeby zalać ori VW ale się uparł więc zalany został ten co kupił.
    Za tydzień przyjeżdża, że mu haczy przy przełączaniu z 1 na 2 i czasem z 2 na 3 bieg jak jest zimny olej. Zmieniliśmy na ori i wszystko wróciło do normy.

    Najważniejszym parametrem oleju jest lepkość kinematyczna w 40°C [mm2/s]: dla skrzyń VW powinna wynosić max.70[mm2/s] jeśli będzie więcej to pojawiają się problemy z przerzucaniem na 2 i ew. 3 bieg (opory/zgrzytnięcia), oleje 75W90 przeważnie maję ten parametr wynoszący od 90 do 120, użytkownicy innych marek aut tez maja problemy po wymianie oleju w skrzyni, bo wszędzie klepią ten 75W90, ale kultura pracy skrzyni się na nich pogarsza, pewnie dużo skrzyń pracuje na nim ok, ale nie VW.

    Wcale nie mówię, że będzię się to działo na olejach innych niż ORI VW np. firmy Fuchs, Motul, czy LM itd. Ale po co pchać się w niepotrzebne koszty.
    Ostatnio edytowany przez AFGarage; 47705.

    Zostaw komentarz:


  • michal_suchy
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
    Nie rozumiem ludzi którzy najpierw kupują coś, a potem pytają czy się nada.
    Tak, nada się, jest to uniwersalny oleje GL4 do wielu marek. Lepiej wymienić jakikolwiek nowy olej w skrzyni, niż nie zmieniać w ogóle.
    Za 60tys zmień na inny nowy
    Nie wiem dla czego cytujesz moją wypowiedź. Ja kupiłem ten olej przy okazji wymiany w innym aucie (tak niektòrzy mają więcej niż jedno ). Tak że zachowaj komentarze osobiste dla siebie. Za resztę merytorycznej odpowiedzi dziękuję.

    ​​​

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Co 60 tys powinno się zmieniać olej w skrzyni manualnej Ja tak robię

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    Ja zakupiłem taki Millers TRX Synth 75W i mam zamiar zmienić po 100tyś

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    "Oryginał" daje powszechnie pożądany komfort psychiczny. "Oryginały" polecają ludzie nieumiejący wyrobić sobie własnego zdania na podstawie doświadczeń z życia.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...